2010. június 17., csütörtök

Agility-gyakorlás 2.- Tippek Szossz.-től

 Íme a vidi:


Szossz, azaz Odin (Active Magic Sheperd) border gazdi ellátott tanácsokkal az előző videón látottak alapján. Ők ketten nagyon szuper páros, nagyon ügyesek, agilityt is tanultak és amit eddig láttam nagyon ígéretes párost mutat be, akik előtt nagy jövő áll.
Ezért is örültem mikor Szossz tanácsokat adott nekem. És rögtön hozzáálltam betartani őket  és lám valóban igaza lett azzal amit írt.
Tanácsként kaptam, hogy  mivel minden akadállyal külön-külön foglalkozzunk, és minden egyes teljesíttetés után nagy örömködés, óriási dícséret, nagy játék. Hadd lássa az eb, most valami igen nagyon jól csinált. A szlalomnál ez főleg a gyorsaságot segíti elő, és tényleg így lett. Már a gyaki végén látható volt a változás.
Az ugró akadályokkal egyszerűbb formációkat használjak, a lényeg legyen élvezze az ugrálást, játék legyen neki. És azzal, hogy bonyolult kombinációkat használok, csak lassítom, az még amúgy se gyors kutyámat és a kedvét is eltudom venni vele. Minél egyszerűbben kezdeni.
És a legfontosabb tanácsa, akkor abbahagyni az edzést, gyakorlást amikor a legjobban élvezi és nagyon-nagyon megdícsérni :) Így pozitív élmény marad benne utána, és egy nagy játéknak fogja fel az egészet.
Mondjuk Mókával nincsenek különösebb terveim az agility terén, talán egy-két versenyt kipróbálnék, de mindenképp csak energia levezetésképp és játékként űzzük ezt a remek sportot, az akadályok is gyarapodnak, de még addig nem szedem elő őket, amíg az ugrók és a szlalom nem mennek úgy, hogy nekem az megfeleljen. Nem akarok feleslegesen terhelni az ebedlit :)

És utólag NAGYON-NAGY KÖSZÖNET SZOSSZ. nagyon hálás vagyok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése